Monday, March 31, 2008

Microsoft Live Earth

Tot nu toe hield ik me voornamelijk en gepassioneerd alleen bezig met Google Maps en Google Earth. Wat je daar niet allemaal mee kunt doen. Bijzonder leuk en de moeite waard. Een van de laatste opties is de 3D mogelijkheid die nu voor een aantal steden ter beschikking is gekomen. Het is dan net alsof je door de straten van zo'n stad loopt. Zeer realistisch. Het aantal steden dat op die manier ter beschikking gesteld wordt is helaas nog wel beperkt. Microsoft Live Earth was tot voor kort voor mij onontgonnen terrein. Dankzij het blog van Wowter (dank je wel Wowter) werd ik op de 3D kaarten van Microsoft opmerkzaam gemaakt. Ze noemen het "Bird's Eye View" en het ziet er bijzonder realistisch uit. Direct even geprobeerd of Arnhem en onze bibliotheek ook op die manier waren te vinden. Op de foto zie je de / Bibliotheek met rechts de Eusebiuskerk. Je kunt in Live Earth ook nog instellen vanuit welke richting je een gebouw wilt bekijken. Weet nu al zeker dat ik vaker eens een bezoekje ga brengen aan deze site.