Wednesday, June 11, 2008

FotoFlexer

Ik ben nooit zo dol op al die online software programma's geweest. Zeker niet als het online fotobewerkingsprogramma's zijn. Misschien ben ik te ouderwets en te zeer gewend aan software die je op je computer installeert en die bulkt van de mogelijkheden. Zeker waar het grafische software betreft. Maar, zo af en toe kom je toch voor verrassingen te staan, en dan bedoel ik aangename verrassingen. FotoFlexer is zo'n programma dat eruit springt in positieve zin. Om het te gebruiken hoef je je niet te registreren. Gratis registratie biedt wel de mogelijkheid om o.a. je bewerkte foto's ook online op te slaan. Zover ben ik echter nog niet gekomen. Er zijn vele effecten mogelijk met FotoFlexer, slimme opties, distortion opties, gebruik van fonts, retoucheereffecten, het gebruik van animaties en stempels, importeren van foto's van sites als Facebook en Flickr en niet in de laatste plaats het gebruik van lagen. Kortom een programma dat heel veel biedt voor een online grafisch pakket. Beter als de online versie van Adobe? Bijgevoegde beelden hebben een behandeling (inkstamp en neon)in FotoFlexer ondergaan en zijn daarna samnegevoegd tot 1 beeld. Wat mij betreft is FotoFlexer dus een aanrader.

No comments: