Friday, October 17, 2008

De Papieren Man

Las pas in de VPRO-gids een artikel over de Papieren Man. Nu moet ik bekennen, dat ik hier nog nooit van gehoord had. De Papieren Man blijkt een weblog te zijn, geschreven door onze zuiderbuur Dirk Leyman. Leyman is van professie journalist en onderhoudt dit blog ernaast. Doel van de Papieren Man, en nu citeer ik: "........biedt sinds september 2006 vrijwel dagelijks literaire berichtgeving, met aandacht voor uithoeken en rafelranden van de Nederlandse en internationale letteren. Met oog voor bibliofilie en boekenvak én een zwak voor polemiek en prijsbeesten." Duidelijker kan ik het niet zeggen. Direct zijn blog maar eens opgezocht en ik moet bekennen, dat het een zeer interessant geheel vormt. Op literair gebied komt iedere geinteresseerde hier zeker aan zijn nieuwstrekken en roddelshots. En ik kan nu al zeggen, dat deze bij mijn favo's komt te staan. Gaat allen kijken.

No comments: