Friday, December 5, 2008

iPhone voor blinden

Ik ben dol op de iPhone. Hij ziet er zo mooi uit, geweldig. Niet dat ik er eentje heb, daar vind ik hem veel te duur voor, bovendien is de geheugenruimte te klein voor al mijn muziek die nu op mijn iPod staat. Daar is het al dringen en selecteren geblazen tot ik echt vastloop. En dan over moet gaan naar een grotere iPod. Want, ook de gewone touchscreen is te klein. Ik bel met een hele goedkope en al oude GSM en voor de muziek heb ik een al oudere iPod. Hoe kom ik hier nu op? Oh ja, ik las een berichtje over het feit dat de nieuwe iPhone voor blinden natuurlijk niet te gebruiken is. Is ie voor zienden zo af en toe al een gevaar, blinden hebben er niets aan. Daar heeft ontwerper Bruno Fosi nu een oplossing voor gevonden: een siliconencase met reliƫfknoppen die overeenkomen met de toetsen van de iPhone. Lees het artikel op Bright van Corrie Gerritsma voor meer informatie. Goed idee, als je het mij vraagt.

No comments: