Friday, April 3, 2009

Bezoek aan sociale sites verhoogt productiviteit

Dit komt op het juiste moment. Ik had me al wel eens afgevraagd wat mijn legitimiteit was als ik gedurende werktijd sociale sites bezocht. Sites als Facebook, YouTube, Twitter e.d. Ik aarzelde wel eens, wat voor argumenten moest ik aanvoeren bij mijn werkgever en collega's? Nu twijfel ik niet meer, ik heb een geweldige ruggesteun gekregen in de vorm van degelijk wetenschappelijk onderzoek. Een kort citaat: "Mensen moeten even afstand kunnen nemen om hun concentratie terug te kunnen winnen. Korte en onschuldige onderbrekingen die niet obstructief zijn, zoals een kort bezoek aan het internet, zorgen ervoor dat de betrokkene zijn hersenen de kans geeft even uit te rusten, wat uiteindelijk leidt tot een grotere nettoconcentratie over de hele dag en daarmee ook tot een grotere productiviteit." Werkgever, leest u dit? Het beletten van het bezoeken van dit soort sites zal u niet helpen, volgens de onderzoeker. Het kost u alleen maar geld o.a. in de vorm van verloren productiviteit. Ga direct mijn productiviteit even opkrikken. Dank DutchCowboys voor het signaleren van dit onderzoek, mijn jaar is goed.

No comments: