Monday, February 1, 2010

Hou het kort ...

Mijn haar groeide gestaag. Het begon natuurlijk op te vallen en de eerste voorzichtige vragen werden al gesteld ....

Verschafte ik mijzelf een nieuw kapsel? Was hier sprake van een welbewuste imago verandering? In mijn ogen was het juist een oud kapsel, want ooit behoorde ik tot de zogenaamde 'staartdragers'. In mijn ogen ...., daar hing het op het laatst letterlijk. Het had niets met imago's te maken: mijn kapper was op vakantie, dat is alles. Vanwege de kou stelde ik mijn bezoek nog een week langer uit ...

Mijn kapper, want na jaren rondzwerven in dit opzicht vond ik op de hoek van mijn eigen straat de kapper, die mij in alle opzichten bevalt. De sfeer is gemoedelijk en multi culti. Het kappersechtpaar is Turks en de medewerkers komen uit alle windrichtingen. In klantvriendelijkheid kan ik hier nog wat leren, men onthoudt wie jij bent en wat jij doet.

Een bezoek aan deze kapper levert altijd een mooi gesprek op voor beide partijen, waarbij onze gedachten iedere hoek nemen. Deze keer ging het over films en kappers. Mij leek 'Mississippi Burnin' verplichte kost voor iedere kappersopleiding: Iemand die betrokken is bij laffe racistische moorden neemt niets vermoedend plaats in de kappersstoel om zich te laten scheren. Achter hem verschijnt in plaats van zijn eigen kapper Gene Hackman in de rol van FBI undercover, hij begint hem al ondervragend te scheren met zo'n groot blinkend ouderwets scheermes. Er vallen maar enkele druppeltjes bloed, maar ik betrapte me erop, dat ik met mijn handen aan de keel zat te kijken ...

Mijn kapper ging hier naadloos overheen met de verfilmde musical: 'Sweeny Todd' een kapper met een valluik onder de kappersstoel, zijn vrouw heeft een goed rendenderende winkel in vleesdelicatessen. De aldus afgevoerde klanten worden verwerkt in pasteitjes en andere lekkernijen.

Weer eens wat anders als een praatje over het weer of de prestaties van de plaatselijke voetbalploeg.... overigens geen films voor het hele gezin dus ....

Met korte groet B.Logger.

2 comments:

Ria said...

Wel goed onder je stoel gekeken? :-)

Ik ga ook nooit meer veranderen van kapper, mijn kapper schenkt aan het eind van de dag een wijntje. Je snapt dat ik nu altijd de afspraak later op de dag maak!

biebblogger said...

Dat heeft mijn kapper nou helemaal niet. Laten we dan maar samen naar jouw kapper gaan Ria. Tegen sluitingstijd :-)