Wednesday, November 17, 2010

iTunes en The Beatles

Ik was nieuwsgierig natuurlijk. Dus vanmorgen, voor ik naar werk ging, snel nog even thuis de iTunes store geopend. En jawel, groot staarden de Beatles mij aan. Eindelijk. Niet dat ik zo'n grote Beatlesfan ben (ik was meer voor de Rolling Stones en The Who), maar het was toch nog steeds wel een lacune, een gemis.


Dat is mooi natuurlijk, maar diezelfde Paul McCartney heeft zich ook lang verzet tegen de digitalisering: "The Fab Four hebben zich lang verzet tegen digitale downloads." Hoe het ook zij, en wat de oorzaken voor het oponthoud ook waren, nu is het dan zo ver. En kunnen de nummers van de Beatles gedownload worden. Fans blij, en overgebleven Beatles blij. Want er zal wel een goede deal gesloten zijn.

Nieuwsgierig als ik was, de prijs even gecheckt. Dat is dan € 12.99.- voor een heel album, € 19.99.- voor een dubbelalbum en € 1.29 voor een nummer. Nou ja, als je fan bent is dat niet te veel. Ook Steve Jobs (van Apple) is blij, het lijkt wel of iedereen blij is. Zijn muziekaanbod is nu eindelijk volledig, hij kan rustig gaan slapen. Eindelijk heeft hij ook die 'vervelende' Beatles te pakken.
Of ik Paul McCartney en Ringo Starr nog rijker ga maken? Vermoedelijk wel. Want ook mijn iPod moet een goede dwarsdoorsnede bieden. Voor zover ik dat kan overzien. Maar misschien wacht ik ook nog wel even. Maybe, "When I'm sixty-four"?

2 comments:

Anonymous said...

Money (That's What I Want)by The Beatles

Sir Paul McCartney tops rich rockers on 2010 Sunday Times rich list
Sir Paul McCartney is on the top of the charts -- the money charts, that is -- in the category of rich rock 'n' rollers, according to the annual list of the world's richest individuals published today in the Sunday Times. The Times says McCartney's wealth is estimated at £475 million ($730 million), placing him at fifth overall on the complete 2010 Rich List, according to NME.com.

biebblogger said...

Not bad. Not bad at all.