Saturday, July 9, 2011

QWIKI

In een vorige posting schreef ik al eens over applicaties. Dat er zo gigantisch veel van waren en dat het door de bomen moeilijk was een mooi bosje te ontdekken. Ik beloofde, dat ik het u zou vertellen wanneer ik een topper tegenkwam.

Ik wil het nu dan ook even met u hebben over qwiki, een app voor de ipad. Een collega wees me hier op. Net gister op mijn eigen ipad gezet, maar het lijkt een echt toppertje te worden / zijn. Het gaat er in hoofdzaak om hoe u de informatie die u zoekt voorgeschoteld wilt krijgen. Tot nu is het zo dat dat in de vorm van tekstpagina’s (zie bijvoorbeeld Wikipedia), of foto’s, of filmpjes gebeurt.

Qwiki (spreek uit: kwikkie) heeft er iets anders op bedacht. Het combineert de informatie uit verschillende bronnen en tovert dit aan u voor als een filmpje. Voorgedragen door een vrouwenstem. Citaat: “Explore 3,000,000 topics in a format perfect for the iPad: learn about what's near you, across the world - and everything in between. Labeled "a seed that will blossom into an Internet wonder" by the NY Times, Qwiki combines thousands of sources to present concise, interactive summaries of millions of people, places and things in an experience optimized for the iPad”.

Meer informatie over wat qwiki is en doet vindt u op de site van qwiki. Ik ga deze app eens flink aan de tand voelen en hoop hier net zo enthousiast over te worden als andere gebruikers. Als laatste: Ook Bright besteedt aandacht aan de app, daar kunt u dus ook nog wat info aantreffen. U vindt de app in uw appstore (iTunes).

No comments: