Thursday, July 28, 2011

vierdaagse tot slot ...

ja mijn broers liepen 'm beide uit. Tijdens het grote inhaal festijn op vrijdag liep ik hen mis, dat gebeurd één keer in de zoveel jaar…

Al wachtende ontrolde zich het volgende tafereel boven mijn hoofd: tussen helikopters en ander vliegend tuig ontwaarde ik een klein reclame vliegtuigje met een lange banier achter zich aan, daarop stond in fiere letters: 'next step: vitessejaarkaart.nl'

Deze overmoedige piloot bevond zich dus boven Nijmegen, voetbaltechnisch gezien vijandelijk gebied! Nijmegen heeft immers N.E.C.
(Mocht u ooit in Nijmegen belanden, men spreekt dit hier uit als 'en - ee - see', beslist niet als 'nek')

Het betreffende vliegtuigje vloog onbekommerd haar rondjes met het opruiende spandoek achter zich. Ik hield m'n hart vast, verwachtte ieder moment het donderend geluid van luchtafweergeschut te vernemen, met zoveel militairen in de buurt moet dat toch een koud kunstje zijn. Dat gebeurde echter niet. Er kwam trouwens nauwelijks commentaar, men besloot kennelijk dit incident te negeren. Nijmegenaren staan hier boven.

Toch mogen we niet uitsluiten dat de marsleiding komend jaar bepaalde maatregelen neemt. Men is gewaarschuwd! Die bepaalde maatregelen kunnen variëren van Arnhem zuid niet opnemen in de route tot en met een verzoek aan het Zwitserse volksleger om de laatste dag een kleine luchtdoel oefening te houden. Uiteraard wordt er op het banier gemikt maar sommige volksmilitairen hebben slechte ogen, een bril kan zomaar beslaan ...

B.Logger