Tuesday, August 30, 2011

I'm a man

Collega's keren terug van vakanties, vergaderschema's vullen opnieuw mijn agenda. Ik ben geen echte vergadertijger en daarbij … de bieb is een vrouwenwereld.

Zit ik dus geheel eenpuntig gefocust in de startblokken voor een overleg: vrouwelijke collega's komen binnen en wisselen dingen uit, ik probeer dit te volgen. Helaas doen zij dit simultaan.

Daardoor komt mijn lichte handicap in beeld: ik kan slechts twee gesprekken tegelijk volgen. Voor een man is dat volgens mij al redelijk knap. Bij meer dan drie simultane gesprekken haak ik echter af. Dan verneem ik nog slechts een vaag 'blur blur blur': wat losse woorden. Ik wil mij helemaal niet afsluiten maar dat gebeurt domweg.

Mijn vorige baan begon ooit als een mannen wereld: in die gemeenschap kwam men meteen ter zake maar groef zich te voren wel pijlloos diep in. Het werd een betere wereld toen daar meer vrouwen kwamen te werken. Als ik mag kiezen dan weet ik wel: doe mij maar die 'blur blur blur bieb'

B.Logger.

No comments: