Tuesday, September 13, 2011

niet spreken met de bestuurder ...

las ooit een boekje met deze titel. Het ging over de politiek in Nederland naar ik mij herinner en ik vond de titel treffend gevonden, deze was uiteraard ontleend aan de bekende bordjes die voorin bij bus- en tramchauffeurs hangen.

Het schoot mij te binnen toen ik vernam dat een nieuwe directeur van een vervoersbedrijf ver boven de Balkenende norm gaat verdienen. Verschillende politieke partijen reageerden verontwaardigd. Één partij meende dat het bedrijf juist blij moest wezen zo'n excellente bestuurder gevonden te hebben dankzij deze riante beloning. Daar valt ook wat voor te zeggen al ben ik het er niet mee eens.

Maar los daarvan: wat een gebrek aan taalgevoel! Een vervoersbedrijf bestaat immers letterlijk uit bestuurders, dat wil zeggen ... chauffeurs .... Voor zover zij erg goed zijn mogen ze dus een ruime loonsverhoging tegemoet zien.

B.Logger

No comments: