Tuesday, April 3, 2012

Openlucht Museum 100 jaar

Wat gaat de tijd toch snel. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik in het Openlucht Museum was. Toch herinner ik me dat nog vrij levendig. Het was met de kinderen, toen die nog een stuk jonger waren, om niet te zeggen klein. Een ervaring die we met veel ouders delen denk ik.

Wanneer je het woord ‘museum’ liet vallen werd je nog net niet uitgelachen, maar veel enthousiasme viel er niet te bespeuren. Het Openlucht Museum was anders, was niet een echt museum.

Daar kon je lekker rondrennen, je kon in de boerderijen en huizen kijken, je kon er omheen lopen. Het was leuk om te zien hoe de mensen vroeger, soms nog niet eens zolang geleden, leefden. Spannend ook wel. De Zaanse buurt, de molens…… Kortom, een museum vermomd als een leuke buitenactiviteit.

Ook met buitenlands bezoek zijn we daar wel eens beland. Hoe zou het er eigenlijk nu uitzien? Nu, in 2012, nu het 100 jaar bestaat? Ach, ik moest er maar weer eens heen, zien of er veel veranderd is.

Mijn ervaringen en uw ervaringen kunnen opgestuurd worden naar een pagina op onze website. Deze verhaaltjes worden dan na verloop van tijd gebundeld. Ik ben reuze benieuwd.

No comments: