Saturday, May 19, 2012

Wat neem ik mee?

Je gaat op reis (naar een onbewoond eiland), en je neemt  dan in ieder geval mee? Een intrigerende vraag. Die me nu even sterk bezighoudt. Want ik ga binnenkort op reis en kan maar weinig meenemen. Maar wat?

Er zijn van die inkoppers en open deuren waar ik het niet over wil hebben. Dat komt wel goed. Maar welke apparatuur zal ik meenemen? Camera? Ipad? Ipod? Telefoon? Alles moet op de rug meegesjouwd worden. Licht, lichter, lichtst is van belang. Alles wat je thuislaat, is meegenomen geldt hier.

In ieder geval gaat de camera (een kleintje) mee, en natuurlijk de oplader voor de camera, en het verloopstekkertje om de oplader daar in het stopcontact te kunnen steken. Ook gaat de ipad, de alleskunner, mee. En de oplader van de ipad. Een verloopstukje om de camera met de ipad te verbinden gaat ook mee. Dat ontlast de SD kaart van de camera, bovendien kunnen op die manier foto’s via de ipad (WIFI) op Facebook gezet worden. Tenminste, als er een internetverbinding is.

De telefoon gaat ook mee (en de oplader van de telefoon), hoewel er waarschijnlijk niet mee gebeld kan worden omdat er toch geen bereik is. Meer voor het gevoel dus. De ipod blijft thuis (denk ik nu), misschien dat er wat muziek op de ipad of de telefoon gezet kan worden. De ipad waar ook alle ebooks op staan.

Ben benieuwd of ik hiermee uit de voeten kan. Dat moet blijken en ik zal het u waarschijnlijk ooit wel eens laten weten. Overigens, u had vast al door dat Biebblogger niet naar een onbewoond eiland gaat, in dat geval had hij zijn eigen stroomvoorziening ook nog mee moeten nemen.

No comments: