Wednesday, August 22, 2012

Inheritance

Inheritance / Adrian Legg. Adrian Legg is voor gitaarliefhebbers een must. Hij speelt eigenlijk alleen  akoestisch maar hoe.......!

Geboren in Londen begon hij eerst hobo te spelen. Gelukkig stapte hij over op de gitaar. Citaat: "Since then, he has established his reputation as a unique and highly technical fingerstyle guitarist with shades of classical, jazz, folk, country, and rock coloring his work". Hij heeft o.a. samengespeeld met Joe Satriani, Steve Vai en Eric Johnson, geen kleintjes onder de gitaristen. Van Satriani is het volgende citaat afkomstig: "He's simply the best acoustic guitar player I've ever heard. I don't know anyone else who can create such a cascade of beautiful notes... Adrian plays like he's got hammers for fingers". Dit compliment komend van Satriani zegt alles.

Ik leerde Adrian Legg kennen toen ik een keer in Londen een pub binnenstapte, terwijl hij daar zat te spelen. Ik zag hem daar spelen, ik zag hem bij verschillende nummers tijdens het spelen snaren omhoog en omlaag draaien (dat moet in een keer goed gebeuren, dat snapt u wel), het was ongelooflijk. Ik was zijn naam allang weer vergeten, toen ik jaren later op de radio een nummer hoorde van een gitarist, die me zeer bekend voorkwam. Daarna is hij bij mij nooit meer uit beeld verdwenen.

Inheritance is een album uit 2004, heerlijk sfeervol, instrumentaal zoals al zijn albums. Er staan geen slechte nummers op, en het maakt eigenlijk ook niet zoveel uit welk album van hem u beluistert. Nogmaals, voor de gitaarliefhebber is dit een echte aanrader, u zult niet teleurgesteld worden.


2 comments:

Ria said...

via rotterdam bestellen? ik ben erg benieuwd nu naar de muziek!

Joplin AC Repair said...

Loved readding this thanks