Wednesday, August 8, 2012

slow motion


Ik viel en herkende de pijn meteen: gekneusde rib. Duurt een paar weken, zaak is in beweging te blijven zonder je te belasten. 

Dat betekent dat ik ineens alles met aandacht moet doen. Het mag ook zonder aandacht maar dan schiet het me meteen weer te binnen ... en in de rug.

Met aandacht: ik zit op de bank, kat zit voor op de vloer en mauwt zachtjes: hij wil op schoot. Zielig, hij heeft tegenwoordig verlammingsverschijnselen, daarom staat er kistje naast de bank als 'kattenopstapje' hij klimt erop en mauwt opnieuw, indringend nu. 

Ik buig me voorover, til hem naar mij toe en ... ai ... dat was dus de verkeerde til techniek ... altijd met twee handen en vanuit de onderrug !

Verplicht onthaasten: mijn gemiddelde loopsnelheid veranderde in een kalme tred, alsof ik alle tijd van de wereld heb. Ik groet meer mensen omdat ik er meer zie. Rennen om een trein te halen is er even niet bij. Kortom: een ander leven.


 B.Logger.

No comments: