Tuesday, August 21, 2012

Warm weekend

kelder voor ...


kelder na ...
Verbazingwekkend hoe mensen zich uitgerekend op de warmste dagen van het jaar massaal in files storten. Oorzaak van deze massapsychose is gelegen het ontvluchten van de hitte.
 'If a thousand lemmings do it, it can't be wrong', men verruilt zijn koele huis voor de warme auto om tenslotte te belanden op ons enige boomloze volstrekt schaduwloze landsdeel: het strand ...

Toen ik nog in Vlissingen woonde zat ik binnen 15 minuten fietsen op het strand en aanschouwde daar dagelijks veel leed: gezinnen bepakt en bezakt (want natuurlijk neem je windscherm, oma, koelbox en stoelen mee) ploegend door het hete zand. Wel leuk voor kinderen maar die vermaken zich in principe overal. Voor volwassenen is het zielig.

Als u al ergens heen wil: kies dan voor onze koele bossen. Met een beetje mazzel kunt u op de heen en terugweg de files op de andere weghelft bewonderen. Veel beter is thuisblijven. Doe als ik en ga met een boekje en eigen gemaakte ice tea in de tuin zitten tot het te warm wordt. Toch nog last van dadendrang? Ruim op het warmste deel van de dag de kelder op. Ongetwijfeld het koelste plekje in huis en één keer per jaar moet dat toch gebeuren.

En waarom eten koken in die hitte? Zelfs voor BBQ vond ik het te warm. Ik maakte er een ontspannen saladeweekend van.

B.Logger.

No comments: